הרמטכ""ל שאול מופז

הרמטכ""ל שאול מופז



הרמטכ"ל שאול מופז – יום ירושלים תשס"ב – היכל ישיבת מרכז הרב
 
כבוד ראש הישיבה הרב שפירא שליט"א, כבוד הראשל"צ הרב מרדכי אליהו שליט"א, מכובדי השרים וחברי הכנסת, כבוד הרבנים הרב הראשי לצה"ל תת אלוף הרב וייס, אורחים וידידי התלמידים. זו זכות גדולה להיות כאן אתכם ביום חגה של ירושלים, כאשר מדינת ישראל מציינת את איחודה של ירושלים בשנת ה35 לאיחודה של בירת ישראל לנצח נצחים.
כשהנביא ישעיהו מדבר על ירושלים הוא אומר בין השאר כך "הרחיבי מקום אוהלך האריכי מיתריך, ויתדותיך חזקי" כמי שהקים בחייו לא מעט אוהלים, תמיד התפעלתי מהפסוק הזה, יש כאן תיאור מדוייק איך הכי טוב לקיים אוהל במצב טוב, כל אוהל צריך מיתרים ארוכים ע"מ להחזיק את היריעה מתוחה, אבל כל מיתר ולו גם החזק ביותר אינו יכול למלא את תפקידו אם היתד שלו אינה תקועה עמוק באדמה, לכן דווקא אחרי שמאריכים את המיתרים צריך לעשות עוד חיזוק של היתד, שהרי היתד היא הנושאת בכל הנטל. לכן אומר הפסוק נכון ירושלים ראוי לך להתרחב עוד ועוד, הרחיבי מקום אוהלך ולשם כך צריך גם להאריך את המיתרים, אבל העיקר המכה בפטיש של הכל הוא, ויתדותיך חזקי, חזקי את מה שמחזיק את הכל את היתד את היסוד של כל המבנה. באתי לכאן הערב כדי לומר לכם אתם יתדות האוהל שלנו!
לכן ולכם ראוי לומר חזקו ואמצו, צה"ל מחזיק את האוהל ומאפשר לו אחיזה, אבל אתם תלמידי מרכז הרב וכל הרוח שאתם נוסכים בעם אתם יתד הארץ, אתם היודעים הן את חובת השירות בצבא והן את חובת ההזדהות עם הרעיון היהודי בכל מלא קומתו, אתם היתד והמשען של הארץ, של ירושלים, של מדינת ישראל. לכן חזקו ואמצו, היתדות של כל האוהל כי עכשיו השעה לחזק את הצד הרוחני של א"י, הצד שעליו נשען כל אוהל, לפיכך ביום זה אנחנו אומרים לכם תחזקנה ידכם, אשרי התורה שלכם, אשרי הלימוד שלכם, אשרי השירות שלכם, אשרי העם שככה לו, בזכותכם האוהל.
מורי ורבותי, גם בשעה זו כשאני מדבר אליכם מצוי צה"ל בפעילות מבצעית, הוא עומד כחומת מגן על מנת לסוכך על ירושלים ועל ארץ ישראל בכלל, על מנת להגן על הבית, זו אינה משימה קלה וחלק מהישובים כאן נטלו בה חלק בזמן האחרון כשקראנו לאנשי המילואים באמצעות צו שמונה, זו משימה לא פשוטה אבל אנחנו עושים אותה בביטחון, בעוז ובידיעה מוחלטת שהצדק עמנו ואנו ננצח על מנת להבטיח בטחון לאזרחי מדינת ישראל! נכון אל מולנו נצבים מחבלים המבקשים לנשל אותנו מעל אדמתנו, מחבלים אשר איבדו צלם אנוש וכל עכבה מוסרית, אבל את האמת צריך לזכור כל אחד מאתנו, זו הארץ שלנו ירושת אבותינו אברהם יצחק ויעקב, ארץ התנ"ך, הארץ המובטחת הארץ אשר ה" נתן לנו לנחלה. ועל הארץ הזו ועל העיר הזו נגן כעל בבת עיננו, לצה"ל ברורה הדרך, ברורה צדקת הדרך, ברורה המשימה ואנו נקיים אותה בכל עוז, עמ"י חזק ומדינת ישראל איתנה, וירושלים בראשה לנצח.
 
חברי זו השנה האחרונה שאני בא לכאן בתור איש צבא, אחרי עשרות שנות שירות בצה"ל עם חברי למען עם ישראל ולמען שלמות הארץ, יש מעט מקומות בהם יכולתי כרמטכ"ל לחוש כמו בישיבה הזו, ישיבת מרכז הרב הייתה כל השנים וממשיכה להיות גם כיום בית היוצר ליהדות ולציונות שורשית.  ישיבת מרכז הרב אם הישיבות הציוניות היא זו המפלסת את הדרך לשילוב החיוני כל כך של רוח וחומר, של הצד הרעיוני שבאומה עם צידה המעשי, היא המחנכת לאחריות לכלל ישראל לכן יכול כל אדם המשרת בצה"ל לחוש כאן כמו בבית, כמו במקום בו אוהבים באמת את צה"ל את שירותי הבטחון, את ההתיישבות והבניה, על היחס הזה בו קיבלתם אותי כל השנים  אני רוצה להודות לכם פה הערב מקרב לב. ביום חגה זה של העיר הקודש נתפלל כולנו לשלום חיילנו לשלום העיר לשלום כל אזרחיה ולשלוות הנפש בכל היכלות המדע ואמנות התורה, "יהי שלום בחילך שלווה בארמנותיך, למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך, למען בית ה" אלוקינו אבקשה טוב לך, ה" עוז לעמו יתן, ה" יברך את עמו בשלום". תודה רבה וחג שמח.
נגישות