ראש העיר ניר ברקת, יום ירושלים תשע"ד

ראש העיר ניר ברקת, יום ירושלים תשע"ד

ראש העיר ניר ברקת- יום ירושלים תשע""ד- היכל ישיבת מרכז הרב

חג ירושלים שמח לכולם, מכובדי ראש הישיבה הרב יעקב שפירא בנו ממשיך דרכו של הרב הראשי לישראל וראש ישיבת מרכז הרב, הרב אברהם שפירא, מכובדי הרבנים מכובדי יו"ר ועדת הכספים חה"כ ניסן סלומיאנסקי, מוכבדי סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, סגן שר החינוך אבי וורצמן, משנה לראש העיר דב קלמנוביץ חה"כ מוטי יוגב, מכובדי מחנכים, תלמידים יקרים בוגרים, מכובדי כולם.

חברות וחברים, העיר שלנו ירושלים בתנופה גדולה, תרימו את ראשכם, תסתכלו על קו הרקיע תראו כמה מנופים באוויר, ירושלים שלנו בתנופת בנייה גדולה מאוד, בתנופה של תיירות ותרבות. בשנתיים האחרונות ירושלים העיר הכי מתויירת במדינת ישראל ומספר התיירים שמגיעים אלו מחו"ל מרחבי העולם הוכפל בשבע שנים האחרונות. ואנחנו מתקרבים ל4 מיליון תיירים בשנה, את ההשקעות עשינו בחופש האחרונות במוסדות דת, בתי כנסיות מקוואות פי 2 מהחופש הקודם. והעיר שלנו מתפתחת מיום ליום משנה לשנה, בתעסוקה, בהשקעות גדולות של המגזר הציבורי והפרטי. אנחנו פורשים רשת רכבות גדולה אל ירושלים מתוך ירושלים, שמחברת את כל השכונות צפון דרום מזרח ומערב, מנגישה את העיר העתיקה שלנו מכל כיווני האוויר, וירושלים מתפתחת נהיית חזקה יותר, ריבונית יותר, חברות וחברים אחרי שנים של מיתון בזרם הממלכתי והממלכתי דתי בירושלים, כמות התלמידים בחינוך הממלכתי ירושלים קטנה מ2001 ל2008 ב12 אחוז לצערינו הרב, מ2009 עד 2013 אנחנו בצמיחה של 5 אחוז לצד גידולים של אוכלוסיות אחרות בעיר ירושלים, זה שינוי של אוירה ומגמה שאנחנו כולנו נהנים מכך, לגבי המזרח התיכון כשמדינות סביבנו מתפרקות מדינת ישראל היא אי של שפיות ובתוכה היהלום שבכתר ירושלים,

 מתפתחת בקצב מואץ חסר תקדים עם תקציבים שתופחים עשרה אחוז משנה לשנה שזה הקצב הכי מהיר מכל הערים במדינת ישראל, העיר שלנו מביאה לנו הרבה כבוד ביום חגה.

ברשותכם, כמה מילים על האכסניה, מדי שנה ביום ירושלים לקראת יום ירושלים אני מסתובב בכנסת בשכונות ולא מפספס להגיע לכאן, לישיבת מרכז הרב ביום ירושלים ונפעם מן העוצמות ומן השמחה ותעצומות הנפש כפי שנציין כאן הערב בישיבה, דגלה של מרכז הרב, מתנוסס בגאון מעל העיר ירושלים כבר תשעים שנה. מחובר לירושלים, בעבותות של אהבה, אבל לצערנו בעבותות של דם כפי שידענו לצערנו לפני 6 שנים בפיגוע הנורא, אני מגיע לכאן הערב מהענקת טקס יקירי ירושלים במגדל דוד, בו ירושלים העניקה ל12 יקירות ויקירים תואר כבוד נכסף וחשוב. שלושה מהם בוגרי הישיבה, דוקטור גבריאל חיים כהן שהוא בוגר מרכז הרב, הרב חיים ישעיהו הדרי מייסד ישיבת הכותל ומתלמידי הרב צבי יהודה הכהן קוק, וכמובן איש יקר מאוד לליבי הרב דוב ביגון שגם הוא בוגר מרכז הרב.

הרב ביגון מבוגריה הבכירים של הישיבה, והשתתף בשחרור העיר העתיקה, שבאתי אליו בסיום הטקס ישבנו בתוך מגדל דוד, והוא אמר לי שהוא היה שותף לכיבוש מגדל דוד שבו הוא קיבל את הפרס, הרב הקים את מכון מאיר על שם מאיר אליעזר ליפשיץ לוחם שלחם בקרבות החווה הסינית, הרב ביגון התפנה ללימוד ערכי יהדות ברחבי הארץ וברחבי העולם כולו, ועוסק בקירוב לבבות, בגיור ובאהבת ישראל בכל מפגש שלי  עם הרב אני נפעם מהיחס שלו, מחום ליבו, האור והטוב שמייצג את כל מה שיפה בשפה וביהדות, אז מרכז ואנחנו בשם כולכם בשם כולנו בשם הנחלת המורשת היהודית בירושלים הענקנו לו הערב את עיטור הכבוד של יקיר ירושלים ובאמצעות שלושת יקירי ירושלים שבוגרי הישיבה, אז היה כבוד גדול לירושלים, לישיבה ולמקבלי הפרס.

אני רוצה לסיים את דברי ולאחל לכולנו ולכם הישיבה, תמשיכו להיות מגדלור ולייצר דור של אנשים ורבנים גדולים בתורה וגדולים בביטחון ובעשייה, אני רוצה לאחל לכולנו שנזכה להמשיך לראות את ירושלים בתנופה ושנפגש כאן בשנה הבאה בירושלים. יפה יותר, ריבונית יותר, בנויה יותר, מאוחדת יותר, חג ירושלים שמח לכולם!




 

נגישות