יסודה של פרה אדומה היא טהרה – ה"חוקה" ללא הטעם, "לעשות" זה מעשה פרה (יומא ג".) בטבעיותה, כמות שהיא, קבלת העול שבה, היא היא המטהרת. "חוקה חקקתי – ואין לך רשות להרהר אחריה". בהמשך הפרשה הרהרו בני ישראל אחר משה. "שמעו נא המורים" ופרש"י: "סרבנים", לשון יווני שוטים – מורים את מוריהם" עכ"ל. מדוע משה דיבר אליהם בלשון יווני, וכי לא יכל לומר להם בלשון פשוטה? חז"ל לימדונו כאן יסוד גדול בחינוך.חינוך של תורה הוא נמשך מאבותיו, ממעמד הר סיני ואילך, ועל כן אנו מטים אוזן למה שיאמרו הגדולים מאיתנו. לעומת זאת חכמת יוון היא חכמת הטבע, היא הולכת ומתפתחת במשך השנים, ועל כן הדור החדש מגלה דברים חשובים שלא נתגלו לדורות קודמים . משה רבנו בעצם ביטויו שמעו נא המורים, לשון יווני, בא להוכיחם כי דרכם הנחפזת להדריך ולהורות למשה רבנו איך להנהיגם, הרי זו דרך יוונית, לא דרך הדבוקה בתורת אמת, ולכך הקפיד משה להשתמש אך הפעם בלשון יוון "המורים". נזכה בעז"ה לילך בדרך התורה הצרופה, ולא להיות מאלו המורים את מוריהם. "חוקה חקקתי ואין לך רשות להרהר אחריה".