שר הכלכלה נפתלי בנט

שר הכלכלה נפתלי בנט



שר הכלכלה נפתלי בנט- יום ירושלים תשע""ד –היכל ישיבת מרכז הרב
 
מה אהבתי תורתך כל היום היא שיחתי! כבוד ראש הישיבה הרב יעקב שפירא, כבוד הרבנים, כבוד רעי שר השיכון בונה א"י השר אורי אריאל, סגן השר הדתות רעי, כבוד סגן שר החינוך חה"כ יו"ר ועדת הכספים, חברי.
לפני 47 שנה הדהדה קריאתו של מפקד חטיבת הצנחנים אלוף משנה מוטה גור קריאה כל כך מפורסמת יותר מפורסמת מכולם הר הבית בידינו! והתסיסה את לבבות האומה כולה. אותה מלחמה לא ראתה מחיצות בתוך עמ"י, היו לוחמים מכל הסוגים, לוחמים עם פאות לוחמים חילונים, לוחמים מהציונות הדתית, מהציונות הדתית אחד ממשחררי ירושלים הרב חנן פורת, לפני כמה שעות זכיתי לחנוך הקמת שכונה חדשה על הר הצופים הר הזיתים ליד בית אורות ונזכרנו ופגשתי את הנכדה של לוחם נוסף לוחם לא דתי מקיבוץ מעמק יזרעאל גיורא אשכנזי, פגשתי את נכדתו  דפנה אשכנזי גם בת קיבוץ שבאה לחנוך את השכונה הנפלאה, הו כמה הייתי רוצה לגור בשכונה הזאת, לראות את העיר העתיקה, לראות את עיר דוד, לראות את הר הבית. ואני אזכיר עוד לוחם אחד שלחם באותה מלחמה, לוחם בוגר ישיבת פונביז" עם פאות שזכה בעיטור המופת באותה מלחמה, ישראל שינדלר הי"ד ובמלחמת יום הכיפורים הוא נפל, על הר הבית כל המחיצות נמחקו.
מפקד החטיבה מוטה גור תיאר אח"כ למה הוא נשאר שם למעלה על הר הבית ולא כל כך מהר ירד לכותל המערבי, מבחינתי את מטרתי השגתי הר הבית בידינו, הר הבית הוא הר הכותל, וכשאני נמצא בתוך הטרקלין אינני נמשך אל קירותיו החיצונים, כך אני מרגיש כאן בבית, בהר הבית. הר הבית הר המוריה אברהם ויצחק, בית המקדש, הקנאים, המכבים, בר כוכבא, הכול מתערבב פה יחדיו, גם ההרגשה איתנה ועמוקה מן הכול אנחנו והבית, הר הבית בידינו. וכשהצנחנים הניפו את דגל ישראל על הר הבית מעל הכותל היו איתם באותה שעה רק 2 אזרחים, ראש ישיבת מרכז הרב, הרב צבי יהודה והנזיר הרב דוד הכהן זכר צדיקים לברכה, ומפקד הפלוגה זמוש מיהר לחגוג איתם את השחרור. הרב צבי יהודה הוא כתב בשנת תרצ"ז מאמר בימי המאבק מול הבריטים על זכויות התפילה בכותל את השורות שכולנו מכירים, שכל עם ישראל מכיר. יש לבבות ויש לבבות, יש ליבות הבית ויש ליבות אבנים, ויש אבנים ויש אבנים, יש אבני בניין ויש אבנים לבבות, אחרי שחרור הכותל לקחו אותם לשיר הכ"כ נפלא הכותל.
 
אני גאה ושמח להיות כאן בישיבת מרכז הרב עם לומדי התורה שהם גם אוחזים בנשק אנשי ספרא וסייפא אמיתיים, אתם אלו שמגשימים במעשיכם את השילוש הנצחי של הציונות הדתית תורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל, אני רוצה גם להזכיר בוגר של הישיבה לצעירים – ישל"צ אלוף משנה דרור וינברג הי"ד מח"ט חברון שנפל בקרב שנערך בליל שבת מול מחבלים בעיר האבות. דרור שהיה מפקד במגלן זמן קצר לפני נופלו אמר לאחד הרבנים בישיבה, למה אתם לא מחדשים מספיק בישיבה? מאיפה אתם חושבים אני יכול לקחת את הכוח לחדש בצבאיות? מהחידושים שמחדשים בבית המדרש. אז כמו שחטיבת הצנחנים לא ידעה ולא סבלה מחיצות בין לוחמיה, כמו ששחרור ירושלים אחד בין גלויי ראש לחובשי כיפות מכל סוגי הבד, כך גם לימוד התורה אינו מכיר מחיצות של השקפת עלם, ציונים דתיים יהודים המכונים חרדים,, לומדי תורה מכל הסוגים גם שותפים איש איש בדרכו להגדיל תורה ולהאדירה. הרב אברהם שפירא ראש הישיבה זכר צדיק לברכה יהודי צריך להרגיש למלא את תפקידו כמו מטאטא, בכל מקום שמניחים אותו שם הוא מטפל, למען אנשים כמוכם, כמו דרור וינברג ז"ל אני גאה להיות פה אתכם.
אומרים שלוחצים עלינו, שקשה לעשות מהלכים נועזים, זה נכון יש לחצים אבל מה זה לחץ מקומי שאתה יודע מי על הכתפיים שלך? שאתה חוליה קטנה בשרשרת של יסוד ירושלים דוד המלך, קבלו את ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מה הם לוחצים כשאתה יודע שאתה נשען על דוד המלך, שלמה המלך, החשמונאים, וכל הדורות. לחצים באים והולכים כמו משב רוח, אימפריות באות והולכות כמו ורק נצח ישראל לא ישקר!
ואני אסיים רק בדבר אחד, באותם 19 שנה שהעיר הייתה מחולקת, בהתחלה האנשים שעוד חיו את ירושלים ראו בירושלים מציאות אבל לאט לאט היא דעכה והפכה למעין חלום שאתה אומר ומדבר על ירושלים השלימה אבל אולי זה לא באמת יקרה או לא בימינו, אבל היו כאלה מובילים מכל הסוגים שידעו שנחזור לירושלים, כי ראו בזה חזון מעשי, לא כחלום עמום, חזון מעשי. ובחזון המעשי שלנו מדינת ישראל על כל ארץ ישראל! חג ירושלים שמח!
נגישות